Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Lilypie Maternity tickers

07 Januari 2010

pening..letih..penat..rupanye????....

lately ni rase badan berat sgt..pening kepala dan cepat letih..padahal class blom start..agaknya cuaca panas sgt kat luar..tapi dok dlm aircond..????? tgk2 date..eh aku ni dah lewat 3 ari la rupanya...turun bwh ofis jap  gi guardian beli UPT..

check2 pagi tadi...............2 line!!! isk..terkejutnye!! allahu akbar!..ini la yg di namakan silap ari bulan..hehehe..rasenye aritu bkn masa subur pun :P...nampak sgt la kita manusia ni hanya mampu merancang...tapi perancangan allah lebih sempurna..

tadi pegi klinik check and scan..bukannya apa..sebab aku dah bantai makan mcm-mcm 2,3 ari ni..gi gerai buah..nenas manis kesukaan aku yg aku sambar..mkn lauk lada itam bagai..ya ampun..kalo mama tau..mama tak mkn tau.. baby kesian anak mama :(

alhamdulillah kandungan terlalu baru berputik..4 minggu 3 ari..saat artikel ni di tulis hanya 2,3 rakan2 ofis jer yg tau..tok mak dgn opah pun baru nak bgtau mlm ni..patut la Danish Husainy mengamuk je minggu lps..dia dpt rasakan rupanya....
En.suami terkejut+redha jela.."alhamdulillah..bertambah lagi sorang bakal family kita"

mcm2 rase perasaan..bercampo baur..yang paling ketara perasaan tergezut terkejut masih blom ilang..perasaan sedih,kesian dan risau perlu ditolak jauh2 ..takde apa yg nak dirisaukan..allah maha mengetahui apa yg DIA rancangkan..Danish pun dah genap setahun 5 bln arini..Damiya baru je minggu lps cakap.."damiya takde adik girl mama..bila allah nak bagi adik dlm perut mama"..mama cakap "tunggu la damiya 5 thn nanti..pastu damiya doa ok.."..rupanya allah maha mendengar doa seorang kakak...doa anak kecik takde hijab!! terus sampai ke langit!! cuma tak tau lagi girl ke boy la sayangku damiya... ya allah..smoga kandunganku kali ini dipermudahkan...dan aku terusss kuat..keadaan tak seteruk mana wahai Farazehan..ada yg setahun sorang anak lagi..rileks je..ni kan plak 2 thn sorang..kene la laagi rileksss...

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

3 ulasan:

Ammi Sara berkata...

Salam Fara,
Wah! that's good news..ee bestnye nk dpt bby lg, ko take care ek, congrats dr aku n family..ko tulislah perkmbgn dlm blog ek, leh aku follow2..

Dulu2 ko mabuk tak? aku all 3 mabuk,harap ko sihat lah spjg pregnancy ni ek.bye..
-wasalam-

mama dhs berkata...

dah start rase tak sedap tekak..masa damiya teruk muntah2..time danish tak selera mkn..ni stakat ni mkn bole lagi..tp jenuh letak minyak sume tak mo bagi muntah..arap2 tak teruk sgt..tapi mmg tak larat..balik keje tido jer..

doakan aku kuat ek..

ina berkata...

aku pun doakan ko erk....moga rezek tahun 2010 nie...nampaknya x esmpat damiya 5 tahun dia dah dapat adik...itu namanya rezeki...gud luck 4 baby girl tok damiya....aku lak plan +- hadeef umo cam 2 gaks....tinggal 1/2 tahun lagik...baby 2011..insyaAllah...