23 Februari 2010

Penyakit Berjangkit di Ofis??

Lately ni ofisku diserang satu wabak..wabak ni berjangkit..daripada seorang kepada seorang yg lain..melalui apa???? bukan melalui sentuhan..bukan melalui udara..tapi melalui satu "aura"..aku pun terkena jangkitan tersebut walaupun pernah terjangkit gak sebelum ni..tapi jangkitan dan jumlah yg individu yg terkena kali ni semakin bertambah..dari satu minggu ke satu minggu....

Penyakit berjangkit ni menyebabkan individu yg terkena akan tidak selera makan dan muntah-muntah..ada juga di kalangan individu yg terkena penyakit ni menyebarkan simptom muntah-muntah dan demam kepada suami mereka!!! Penyakit ini akan menyebabkan si pengidap terpaksa meninggalkan ofis pada suatu jangkamasa yg lama untuk sesi pemulihan..tempoh pemulihan tersebut akan dilalui setelah si pengidap mengidap penyakit berjangkit ini dalam 40minggu...IIIINI SERIUSSSS.....(dalam nada ming-ming Wonder Pet)..

Bermula dari Januari-February 2010 ini sahaja..4 org telah melalui sesi pemulihan yg dilalui selama 60 hari tersebut..kelas dan subjek terpaksa diganti oleh rakan-rakan pensyarah yg lain...student seakan terumbang- ambing bertukar pensyarah..rakan-rakan akan kekurangan geng breakfast dan lunch dari sehari ke sehari...ha...ini isu yang paling serius!!! Macam mana nak pegi makan kalo geng makan takde????

Walau bagaimanapun keseriusan dan kerisauan tentang penyakit ini hanya wujud dikalangan pihak pengurusan yg bertanggungjawab menyelaras pensyarah-pensyarah di sepanjang tempoh pemulihan yang agak lama tersebut....individu yang dijangkiti penyakit ini dikhabarkan tidak risau..malah gembira dan ada juga dikalangan yang masih belum dijangkiti berharap agar mereka dijangkiti!!!!!

Dijangkakan sehingga kini seramai 5 org lagi termasuk aku telah dijangkiti..dan bakal melalui tempoh pemulihan 60 hari tersebut sekitar bulan Ogos-Oktober..ada yang dah diketahui umum akan jangkitan tersebut..dan ada juga yang masih berahsia di atas beberapa sebab (seperti baru sahaja pulih dari penyakit ini tahun lepas tapi menjangkit lagi tahun ni..atau sebab memang menunggu dlm tempoh yg agak lama dan terlalu berharap agar dijangkiti penyakit ini)....dan dijangkakan akan ada lagi yang bakal dijangkiti  menjelang ujung tahun..masih ada lagi ruang kosong pada bulan November dan Disember...sila amik nombor ye...

CEO kami bakal mendapat +- sedozen anak angkat tahun 2010 ini..

Sungguh subur bumi ITPku ini...lalalalala...

08 Februari 2010

Permintaan seorang mama plak...

Salam ari isnin..
Ujung minggu ni, ari sabtu nak balik tg. karang...bestnye!!!! last skali balik aritu time krismas..aritu tok mak damiya cakap dgn damiya dlm tepon "damiya nak balik kmpg hari raya cina ni..ye?" damiya kata "eh tok mak.. mana bole kita sambut raya cina ??!!..kita kan org isylam.." gelak beso je tok mak nye..
balik kmpg ni ada beberapa list of menu dah ku bgtau mak..rase tingin nak makan benda-benda ni:
Pertama: murtabak singapore

 
mujur ler org johor pun nak balik raya cina ni..kenala abg n kakak iparku bawakkan siap-siap..murtabak ni ada kat JB je..bole frozenkan..memang sedap sgt..daging dia "idup-idup" jer :). dengar citer kalo nak beli murtabak ni kena beratur berjam2..biasanya org call dulu..pastu dtg amik jer...harga RM5 ke atas..En. Suami pun tompang ngidam gak murtabak ni "pesan dengan mak..soh diorg bli banyak sket..abg pun tingin.." terpaksa la bersaing nanti hehe..dia pun ngidam gak..

Kedua: Meehoon Goreng Mak/Abah
Ni memang nak mak atau abah je yg masak..sebab nak yg kaler orange..setakat ni kalo tgk mihun goreng kat kedai mesti kaler itam..nak yg kaler orange je :P seperti biasa tanak togey ye..

Ketiga: Karipap Mak
Huhu..tingin sgt..si aizat pun cuti dari kerjaya kesayangannya selaku penjaga butik kak gee sementara tunggu posting nih..bole la dia tolong mak skali..ni aku kene turun padang skali la..buat banyak2 trus..

Keempat: Kueh Cara Berlauk
Ni ingat nak buat dengan aizat..bersama pemantauan mak...kueh cara berlauk ni biasa mak buat kaler kuning sket..makan time panas-panas...huuuuu..sudah kecur air liur ku..

Kelima: Nasi Ayam Kak Anis (Optional)
Ni kalo sempat..kalo kakak iparku itu ada masa la..takut dia balik kmpg dia lama ke..tak yah pun takpe..bole di adjust ngidam ku ini..

Tak saba nak balik kampung..tak saba nak makan..makan..makan..sekarang ni jenuh mereka-reka apala yg nak makan..tiap2 ari soalan yg "takut" nak dgr dari mulut en.suami "arini nak makan apa?"...jgn ditanya..huhuhu..tak tau la nak makan apa...sume tak selera..lagi2 malam...
jangan mcm time pregnant damiya dulu dah la..tingin sgt nasi goreng ikan masin..baru bawak masuk bungkusan dalam kete je dah terkeluar balik sume isi perutku...insya allah tak kot..
"Ya allah berkatilah rezki yg masuk ke perutku ya allah..semoga dengannya akan membentuk darah daging anak yg ku kandung dengan sempurna dan penuh barakah...."

02 Februari 2010

Permintaan seorang anak..

Suatu hari sedang seorang anak bermain dengan adiknye...tetiba terpacul sebuah soalan dari mulut comelnye..

Anak: " ..mama..sebelum mama lahirkan damiya mama kawin dengan babah dulu kan.."
Mama: "iye.." jawab si mama ringkas
Anak: "untuk lahirkan damiya mama kawin pakai baju yg merun tu kan..utk lahirkan danish mama kawin pakai baju ijau yg dlm almari tu kan.." baju maroon kenduri sebelah tg.karang..baju turqoise sebelah bt.gajah..
Mama: "iye.." mama jawab ringkas lagi sebab tak larat nak cakap banyak..
Anak: "haa..sebelum lahirkan baby baru ni mama kene la kawin lagi!!!!"..cadang si anak dengan excited..dengan harapan cadangan nye akan dipuji dan diterima..
Mama: "ha!!!???.." terkejut si mama.."emmm nanti mama fikirkan.."..dengan harapan jawapannya akan membuatkan si anak diam..
Anak:" mana boleh!! kene kawin la jugak!!!!" bentak si anak dengan muka yg tak puas hati...
Mama: "haa...nanti mama tanya babah bole tak mama dan babah kawin lagi.." kata si mama dengan rase gelihati..
Anak: "haa..boleh la damiya dan danish datang kalo mama dan babah kawin nanti!!"..kata si anak dengan muka yg kembali ceria dan excited..mungkin mengenangkan betapa seronoknye majlis perkahwinan tu nanti seperti mana yg dia tgk dalam promo nona yg dia tgk sebelum tu....




huhuhuhu....anakku....
patut la pasangan cina ramai yg tangkap gambar kawin sekali lagi lepas anak 2@3 org..mungkin utk memenuhi permintaan si anak yg mcm ni...
arap2 tak berbangkit la soalan ni lain kali...