02 Februari 2010

Permintaan seorang anak..

Suatu hari sedang seorang anak bermain dengan adiknye...tetiba terpacul sebuah soalan dari mulut comelnye..

Anak: " ..mama..sebelum mama lahirkan damiya mama kawin dengan babah dulu kan.."
Mama: "iye.." jawab si mama ringkas
Anak: "untuk lahirkan damiya mama kawin pakai baju yg merun tu kan..utk lahirkan danish mama kawin pakai baju ijau yg dlm almari tu kan.." baju maroon kenduri sebelah tg.karang..baju turqoise sebelah bt.gajah..
Mama: "iye.." mama jawab ringkas lagi sebab tak larat nak cakap banyak..
Anak: "haa..sebelum lahirkan baby baru ni mama kene la kawin lagi!!!!"..cadang si anak dengan excited..dengan harapan cadangan nye akan dipuji dan diterima..
Mama: "ha!!!???.." terkejut si mama.."emmm nanti mama fikirkan.."..dengan harapan jawapannya akan membuatkan si anak diam..
Anak:" mana boleh!! kene kawin la jugak!!!!" bentak si anak dengan muka yg tak puas hati...
Mama: "haa...nanti mama tanya babah bole tak mama dan babah kawin lagi.." kata si mama dengan rase gelihati..
Anak: "haa..boleh la damiya dan danish datang kalo mama dan babah kawin nanti!!"..kata si anak dengan muka yg kembali ceria dan excited..mungkin mengenangkan betapa seronoknye majlis perkahwinan tu nanti seperti mana yg dia tgk dalam promo nona yg dia tgk sebelum tu....




huhuhuhu....anakku....
patut la pasangan cina ramai yg tangkap gambar kawin sekali lagi lepas anak 2@3 org..mungkin utk memenuhi permintaan si anak yg mcm ni...
arap2 tak berbangkit la soalan ni lain kali...

3 ulasan:

Sara berkata...

Hehehe..
ape salahnye mama n babah kawin lg, kawin olok2 je, danish n damiya jadi pengepit, hihihi..

MAMA DHS berkata...

pengepit yg terkepit..hehe..damiya mmg suka kenduri..slalu tanya opahnya bila umah kita nak buat kenduri lagi opah..maklumla la masa ngandungkan dia mmg aku suka makan nasik kenduri..:P

mak aku citer masa aku kecik pun suka gi kenduri tapi tak suka makan..tapi suka tgk hadiah pengantin yg menimbun2 tu..pastu time balik nangis nak hadiah gak..haha..nasib baik time kawin aritu dpt hadiah banyak..ada yg belum guna lagi pun sekarang nih..

Syana berkata...

hahaha.. anniversary nnt buat lah ambik gambo.