Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Lilypie Maternity tickers

05 November 2008

Hendak 1000 Daya

Salam. Hari ini saya bersama-sama murid saya ada latihan dikir barat di sekolah. Tak pernah saya latih dan masuk dikir barat seumur hidup saya. Tapi bila GB saya minta tolong latih, saya usahakan juga. Insyaallah kami akan cuba jayakan. Sebelum ini saya bersama ustaz sekolah saya melatih buat kali pertama melatih pasukan kompang selawat. Pertandingan ini juga julung kali diadakan. Selepas berjaya mewakili Negeri Perak, kami ke peringkat Kebangsaan di Johor Bahru. Alhamdulillah, dengan kosong pengalaman melatih kompang, kami berjaya mendapat tempat ketiga kebangsaan. Rezeki. Tak pernah saya main kompang, latih kompang atau dalam kata lain, sebenarnya saya tidak tahu bermain kompang. Setakat ikut-ikut bolehlah. Tetapi mungkin pernah aktif bernasyid dan tahu juga la bunyi-bunyi percussion ni banyak membantu kami. Apa yang lebih bertuah, anak-anak murid saya ni memang cekap dan hebat. Bagi tau je nak bunyi macam mana, mereka ketuk, terus jadi. Senang kerja kami. Apa pun, inilah dia pengalaman yang saya dapat. Tak semestinya kita tak tahu dan tak pernah buat maka kita akan gagal. Jangan bagi alasan " Saya tak tahu" atau "Saya tak pernah buat, jadi saya tak boleh buat". Pebgajaran yang saya dapat, benarlah kata pepatah hendak seribu daya, tak nak seribu dalih. Kalau hendak dan ada pula minat, pasti kita usahakan agar apa yang kita lakukan jadi kenyataan. Oh ye.. Nak stop, nak solat Zuhur. K

Tiada ulasan: